شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

جاي خالي زنان در دنياي فناوري اطلاعات

it

پنج شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷:۰۰


عليرغم گذشت دودهه از همه گير شدن فناوري اطلاعات هنوز زنان به فعاليت در اين عرصه علاقه چنداني نشان نمي دهند و حضورشان در اين بخش کمرنگ است.

به گزارش فارس به نقل از آي دي جي، گروهي از مديران زن برجسته حوزه آي تي اظهار اميدواري کردند زنان از فرصت هاي موجود استفاده کرده و در اين عرصه بيشتر رشد کنند.
اين گروه همچنين خواستار تلاش بيشتر زنان فعال در حوزه آي تي براي نقش آفريني گسترده تر آنان  شدند.
به اعتقاد آنان بيش از اينکه درصد زنان شاغل در بخش آي تي مهم باشد، کيفيت حضور زنان و پست هايي را که بر عهده مي گيرند اهميت دارد. البته در هيچ يک از اين دو بخش اوضاع بر وفق مراد زنان نيست.
مريسا مير يکي از معاونان شرکت گوگل که در نمايشگاه سي اي اس در اين مورد اظهار نظر مي کرد تاکيد کرد بخشي از مشکل به تصميم گيران برجسته در آمريکا بازمي گردد که براي تربيت کافي دانشمندان علوم رايانه تلاش کافي نکرده اند و کمبود در اين زمينه تنها محدود به زنان نيست، بلکه در ميان مردان هم کمبودهاي جدي وجود دارد.
مير در اين مورد گفت: آمريکا به اندازه کافي طراح فرايندهاي توليد ندارد. براي  طراحي گجت ها و نرم افزارهاي تازه به متخصصان تازه نفس نياز داريم و زنان هم مي توانند در اين زمينه خودي نشان دهند.
به اعتقاد وي گام اول در اين زمينه آن است که در مدارس ابتدايي و حتي کودکستان ها دانش آموزان کم سن و سال به علوم رايانه علاقمند شوند. مير از کيفيت پايين تدريس رياضيات و علوم رايانه در مدارس ابتدايي آمريکا هم اظهار نگراني کرد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو